El passat novembre, amb la Maria Berrocal vam presentar una contribució al Congreso Universidad y Cooperación al Desarrollo (CUD 2024) a la Universitat d'Alcalá (UAH).
Comparteixo aquí la presentació que vam fer (al final de la publicació). I també l'article sencer en PDF. Ambdós documents són en castellà.
En el nostre article, expliquem la importància d’incorporar elements culturals locals en els processos d’aprenentatge. Durant la nostra última estada a Bangalore, vam implementar tres activitats que combinaven elements culturals del sud de l'Índia, com els kolams, el kalamkari i el teatre d’ombres tholu bommalata amb la programació creativa i el pensament computacional. Amb aquest enfocament no només facilitàvem el desenvolupament d’habilitats computacionals i artístiques, sinó que també va ajudar els estudiants a connectar amb el seu patrimoni cultural i a reflexionar sobre qüestions de gènere i equitat a l’aula.
Els resultats dels tallers implementats van mostrar que la Computació Culturalment Rellevant és una eina poderosa per motivar els estudiants, crear vincles significatius amb els continguts, i fomentar un ús inclusiu i empoderador de la tecnologia en contextos educatius diversos.
Comments